Společnost KPS Automobile hodlá zůstat věrná i v sezoně 2022 svým osvědčeným konceptům. Jaká budoucnost čeká české vestavby značky KRS, nám prozradil majitel Tomáš Krs.

Do roku 2021 jste vstupovali se smělými plány – v nové montážní hale sestavit měsíčně dva až tři vozy, tedy přejít na sériovou výrobu. Jak se vám dařilo plánu dostát?
Výrobu se nám povedlo rozběhnout, ale jak to tak bývá, vždy se najdou překážky, které je potřeba řešit. Od výroby v poloexterním prostředí jsme nakonec zcela upustili v průběhu léta a rozhodli jsme se definitivně pro roky odkládanou stavbu úplně nové haly a skladovacích prostor, která je v našem majetku a zcela pod naší kontrolou. Novostavba o celkové výměře cca 2500 metrů čtverečních právě probíhá a vozy modelového roku 2022 se budou vyrábět již zde. Současně jsme se rozhodli pro zásadní modernizaci technologií a s tím souvisejícím řízením výroby. Vše běží dle pečlivě naplánované strategie a plánu a osobně jsem přesvědčený o správnosti těchto kroků, které přinesou očekávaný výsledek v podobě několikanásobného navýšení kapacity výroby s rozšířením o výrobu zcela atypických dílů, které jsme doposud nebyli sami schopni vyprodukovat.

Plnovýsuvná podlahová plošina (nosnost až 120 kg) pro snazší přístup k uloženým věcem.

Vedle podvozkové klasiky v podobě Fiatu Ducato stavíte vozy také na Sprinteru od Mercedesu, Crafteru od Volkswagenu či novince MAN, platformě shodné s VW Crafter. O jaké vozy je největší zájem?
Odpověď rozdělím na dvě části. Pokud se budeme bavit o masově dostupném obytném vozidle, budeme se bavit o Ducatu, které jednoznačně vede. Budeme -li se bavit o autě, které má kromě svého účelu i reprezentovat svého majitele, pak to bude rozhodně Sprinter nebo Crafter, případně MAN. Jsou to vozy v obecně vyšší cenové kategorii, nicméně díky aktuálnímu zvyšování cen nejen u podvozků samotných je otázkou, jak dlouho například Ducato bude v tomto směru ještě lídrem. Z mého pohledu, pokud se nic nezmění v blízké budoucnosti na konturách karoserií, pak Ducato bude i nadále tím „the best“ v ohledu využitelnosti prostoru a stavby karoserie, ale za mnohem vyšší cenu, než tomu bylo doposud.

Začali jste pracovat již také s novým Fiatem Ducato? A jak jste s ním vy, potažmo zákazníci, spokojeni?
Ano. Máme již skladem prvních pět aut, která jsou určena pro naše nové zákazníky. Vloni jsme předobjednali celkem 35 kusů Fiatu Ducato v různých konfiguracích na sklad a dnes, tudíž po roce máme k dispozici poslední 3 kousky. Pokud by měl tudíž kdokoli zájem o L4H3 s motorizací 2,3MTJ a dokonce s automatem, má jedinečnou možnost jej u nás koupit za „staré“ ceny. Příkladem může být právě takový vůz, jaký je i na titulní straně tohoto čísla časopisu v podobě KRS Cruiser Line H3. Jinak nové Ducato je pokrok. Po dlouhé době je to skutečně auto, ve kterém si zákazník může zvolit výbavu, kterou jsme znali doposud jen v prémiových značkách. Z mého pohledu je to obrovský krok vpřed směřující k upevnění pozice na trhu obytných vozů.

Interiér KRS Cruiser Line s kuchyňkou a odpadkovým košem.

Pokud se zákazník rozhodne pro vestavbu KRS, s jakou dodací lhůtou by měl počítat?
Aktuální dodací doba od uzavření zakázky se pohybuje v rozmezí od deseti do čtrnácti měsíců. Myslím si však, že díky aktuální odstávce ve výrobě Fiatu v Sevelu se tyto termíny budou i nadále vyvíjet. Otázek je mnoho, ale zatím s ohledem na všeobecný vývoj situace s nedostatkem dílů je to otázka na někoho úplně jiného.

Jak je to s cenami? Je pravda, že si za nový vůz zákazník citelně připlatí?
Bohužel ano. Jak jsem se již zmínil, ceny stoupají vzhůru u vybraných komponentů i několikrát v měsíci, a to nejen u podvozků, ale i u základních stavebních komponentů, materiálů a samozřejmě energií a zcela logicky i u lidské práce. Budeme brzy vzpomínat na uplynulé roky, kdy se dalo kvalitní a slušně vybavené obytné auto pořídit lehce nad 1,1 milionu korun.

Značka KRS to jsou osvědčené řady Active Line, Cruiser Line (Premium) a Sport Line – jak bude vypadat výrobní program sezony 2022?
Vyjmenované základní řady zůstávají zatím bez výraznější změny, nicméně s mnoha dílčími uživatelskými úpravami a vylepšeními. Zůstáváme věrni osvědčeným konceptům, což nám někteří lidé vyčítají, ale my víme dobře, co děláme. Podívejme se kolem sebe a téměř u každé značky se dříve, či později tak jako tak objeví starý dobrý známý půdorys a uspořádání, protože jen stěží lze na řádově šesti metrech čtverečních vymyslet něco lepšího. Jak jsem se již zmiňoval na jaře, při našem posledním rozhovoru, chystáme nový půdorys na Ducatu L2 se zvýšenou GFK střechou a nyní dokončujeme verzi Active Line na Sprinteru, kterou jsme chtěli představit na brněnském veletrhu, nicméně naplnění naší současné kapacity je zcela vyčerpáno, snažíme se především o dodávky vozů, které naši zákazníci mají objednané, proto tento model představíme až na přelomu roku 21/22.

KRS Cruiser Line H2.

KPS Automobile s.r.o | www.krs.cz
Malý Malahov 30, 345 61 Staňkov
+420 373 712 816 | info@krs.cz


Rozhovor šéfredaktorky Blanky Papežové s Tomášem Krsem původně vyšel v listopadovém čísle časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 6/2021).

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE