Krátký, roztomilý, s vysoce kvalitním zpracováním: Oasi 540.1 je dlouhý pouhých 5,42 metru a jeho kabina je vyrobena z jednoho kusu – Wingamm Monocoque.
Se znakem střemhlav letícího sokola – z italského Wingamm – vyrábí severoitalská firma v Settimo di Pescantina, deset kilometrů severně od Verony, již od roku 1977 obytné vozy. Zakladateli firmy byli bratři Turriové, kterým se podařilo spojit obsáhlé zkušenosti z výroby nábytku s nadšením pro branži vozů pro volný čas. Zpočátku si vystačili s provedením tak zvaných skříňových vozů se zvýšenými střechami ze sklolaminátu, v roce 1982 pak představili na legendárním turínském autosalonu své dva první polointegrované vozy, již s unikátní karoserií Monocoque ze sklolaminátu, kterým dali název Oasi, česky oáza. Tenkrát také představili vskutku revoluční kousek v ještě mladé branži – podélně instalované zvedací lůžko v polointegrovaných vozech.
Samonosná konstrukce Wingamm Monocoque (síla materiálu 30 a 50 milimetrů) s tepelnou izolací polyuretanovou pěnou odpuzující vodu, velmi kvalitními hliníkovými rámovými okny a kovovými závěsy z velmi odolné slitiny na vstupních dveřích i na dalších dvířkách, stejně jako 200 krát 135 centimetrů dlouhé podélné zvedací lůžko s dřevěným roštem – to vše vystihuje nezaměnitelnou značku Wingamm.
Tento jemně laděný italský obytný vůz je mimořádně kompaktní – 5,42 metru dlouhý Oasi 540.1 díky svým rozměrům hravě získává příznivce v oblasti menších obytných vozů. To proto, že díky rovné boční stěně a šířce kabiny 225 centimetrů nabízí tento polointegrovaný vůz výrazně více místa než běžný vůz z kategorie vestaveb do dodávkových vozů.
Italský vůz boduje také zajímavými a velmi hodnotnými technickými triky: Wingamm vybavuje skříňku na lahve s plynem senzorem tlaku, který dvířka podle dané situace elektronicky zablokuje a odblokuje. Žaluzie v okně vstupních dveří s dvojitým sklem se pohybuje mezi skly nahoru a dolů pomocí zvláštního magnetického držáku, což chrání žaluzii na tomto exponovaném místě před poškozením a díky dvojitému zasklení dveří minimalizuje tepelné mosty. Měřeno od podlahy obytného prostoru je ovšem horní hrana dveří ve výšce pouze 155 centimetrů, takže před stoupnutím na integrovaný schůdek vstupu by se cestovatel měl sehnout, aby se neudeřil do hlavy…
Celý článek a spoustu dalších cestovatelských inspirací najdete v podzimním vydání časopisu Camping, Cars & Caravans (5/2023):