Eriba – to je v branži karavaninku kult. Nyní značka Hymer oživuje svůj kultovní sortiment o nový model Eriba Car.

Hlavními znaky novinky Eriba jsou lakování dvěma odstíny barev a více než elegantní interiér. Co ale může tento nový model na základu VW Crafter ještě nabídnout?

Modely Eriba Touring jsou osvědčené karavany s konstrukcí provedenou z ocelových trubek a se zvedací střechou. Každý kempař je zná, téměř každý kempař je miluje. Méně známé je to, že již od roku 1985 až do roku 2010, což je přibližně 25 let, vyráběla značka Hymer trvale a úspěšně i obytné vozy.

V roce 2024 opět obohacuje tato značka trh novým modelem Eriba Car. Nejedná se však „jen” o běžný polointegrovaný vůz s karoserií z ocelových trubek, nýbrž o skutečně zdařilý obytný vůz. Základem vozu je osvědčený VW Crafter. Rozměry a půdorys jsou, jak se již na první pohled jeví, plně odpovídající této třídě. Vzadu je příčně umístěné lůžko, před ním na straně řidiče je sanitární část a naproti posuvným vstupním dveřím je kuchyň, vpředu je poloviční jídelní kout využívající otočné sedačky z kabiny řidiče – ostatně toto provedení je známé také u nesčetných konkurentů v tomto délkovém segmentu.

Čím by se ale vůz Eriba Car měl odlišovat, to je v první řadě několik chytrých detailů v interiéru a rovněž jeho celkový vzhled. K tomu patří například nápadné lakování karoserie provedené ve dvou odstínech, a to již v sérii. Uvnitř určuje vzhled především nápadné modré provedení nábytku, to vkusně doplňuje docela tmavé dřevo a lisovaná překližka použitá jako obložení stěn. Zákazníci si mohou vybrat mezi dvěma druhy látkového čalounění (ve standardním provedení) nebo dvěma barvami kůže (zakázkové provedení).

Na první pohled je patrné velmi dobré řešení vnitřního prostoru. To spočívá především v tom, že Eriba nemá nahoře v kuchyňské části žádné skříňky, ale pouze poměrně úzká otevřená úložná místa opatřená gumovými pásky. To ale zase znamená, že úložného prostoru není v kuchyni nazbyt.

Základní cena atakuje 1 900 000 korun a zahrnuje mimo jiné automatickou klimatizaci, systém varování při opuštění jízdního pruhu a tempomat s registrací odstupu od jiného vozu. K dispozici je, za příplatek 210 000 korun, verze First Edition, která poskytne motor o výkonu 177 PS, osmistupňovou automatickou převodovku a naftové topení Truma.


Více novinek a spoustu další cestovatelské inspirace najdete v květnovém vydání časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 3/2024):

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE