Významný německý výrobce obytných vozů a karavanů slaví výročí 25 let od vyrobení prvního obytného automobilu. A na tomto poli se mu daří – je nositelem významných inovací a v prodejích je úspěšný.
Bürstner zaujal zákazníky především novým pojetím interiéru, kdy ukončil éru barokního nábytku a přišel s čistými liniemi a lehkým hladkým nábytkem. Mnoho dalších výrobců pak tento styl začalo používat také. Následovalo zvýraznění venkovních částí vozů, barevné lakování a elegantní grafické doplňky, které značka používá v hojné míře dodnes a její vozy jsou díky tomu snadno rozeznatelné. Z poslední doby takto můžeme jmenovat například karavan Averso Plus s mátovým potiskem.
Další významnou inovací byla integrace spouštěcího lůžka do polointegrovaných obytných automobilů i karavanů, za kterou si Bürstner odnesl loni Evropskou cenu EIA za inovaci v karavanovém průmyslu (časopis Camping, Cars & Caravans je členem mezinárodní poroty). Tento počin odstartoval mezi výrobci obytných vozidel lavinu nových modelů a definoval zcela novou třídu rekreačních vozidel.
Po čtvrtstoletí přinesl tento přístup Bürstneru své ovoce – stal se již nejprodávanější značkou ve Francii, Norsku a Španělsku. Nyní k nim přibyl i domácí trh – Německo.
Pro rok 2012 Bürstner inovoval své modelové řady Travel Van, Ixeo a Ixeo Plus. Změnou prošel vnější design nebo tvar střechy, který nyní nabízí prostor pro větší střešní okno, a tím i více světla uvnitř. Výška ke stání se díky tomu zvýšila o 5 centimetrů. Zvětšily se také nástěnné skříňky.
U karavanů došlo mimo jiné k přepracování řad Premio a Trecento, které dostaly nový vnější vzhled. Premio, Averso a Averso Plus se pak dočkaly také designových inovací v interiéru.
Prodeje značky Bürstner se za poslední rok vyšplhaly na objem 330 milionů eur, což i ředitel firmy Klaus-Peter Bolz označil za „extrémně uspokojivé“. Plány prodeje na příští rok jsou 3 500 karavanů a 5 800 obytných automobilů.