Nejen o novém Fiatu Ducato, jsme si povídali s Jiřím Čapkem z firmy KaravanTravel.cz, která je autorizovaným prodejcem značek EuraMobil, CI, Mobilvetta, Clever Vans.
Byť jsou média plná zpráv o nedostatku nových modelů, pozastavování výroby a dlouhých čekacích lhůtách, podle Jiřího Čapka mají podzim 2021 stejně jako nadcházející sezona co nabídnout. V kurzu jsou především vestavby, na své si přijdou ale i zákazníci, kteří preferují větší prémiové modely.
Jednou z nejvýraznějších změn sezony 2022 je bezpochyby facelift Fiatu Ducato, na jehož základu je vyrobena většina obytných automobilů. Jak se Vám nový Fiat zamlouvá?
Začal bych pohledem zvenčí, překvapila nás omezená nabídka dostupných barev karoserie – z původních patnácti barev zůstaly jen bílá, šedá, černá a tři metalické. Bohužel skončil osvědčený motor Iveco, Ducato má nově přepracované motory 2,2 l MultiJet3 Chrysler Jeep Cherokee, který na rozdíl od Citroënu a Peugeotu souzní s devítistupňou automatickou převodovkou. Palubní deska se všemi moderními systémy je vcelku zdařilá, volant pěkně padne do ruky, nemá hydraulický ale elektronický posilovač řízení. Pokud si ale objednáte rádio přímo z výroby Fiatu, buďte obezřetní, aktuálně výrobci zabudovaných navigací řeší problém, jak navigaci bez problému spustit. Na odstranění tohoto problému se pracuje. Originální navigace zase nedisponuje softwarem pro obytné vozy. Novinkou je i elektronická parkovací brzda – páka sice nikde nepřekáží a nemusíte ji zatahovat, ale může se častěji porouchat.
Jak je to aktuálně s tolik diskutovanými zpožděnými termíny dodání Fiatu?
Fiat má problémy s výrobou. Auta na nových podvozcích, co měla být dodána v srpnu, budou nejdříve o čtyři měsíce později, takže koncem roku. Nikdo vlastně přesně neví, kdy Fiat naskladní všechny potřebné komponenty. Proto jsme si již zkraje roku 2021 objednali ještě auta Fiat s motory Iveco, budeme mít tedy co nabídnout. Pokud ale trváte na obytném automobilu na novém podvozku sezony 2022, pak Fiat negarantuje dodací termíny pro vozy s novými prvky volitelné výbavy jako jsou elektronická parkovací brzda, plně digitální kokpit či LED denní svícení. Navíc se může stát, že se tyto vozy dostanou k zákazníkům až po létě 2022.
KaravanTravel.cz zastupuje na českém trhu značky EuraMobil, CI, Mobilvetta, Clever Vans. Jak je to s nabídkou těchto vozů?
Novinkou letošní sezony výrobce EuraMobil měl být vůz Contura na Mercedesu. První vozy ale sjely z výrobního pásu teprve v září, nebyly totiž podvozky. Proto nyní je pro nás novinkou právě Contura, konečně ji můžeme dodat našim zákazníkům. V nabídce bude i nový půdorys Profila T 660 EB s kuchyní vedle vchodových dveří a bez přední spouštěcí postele, ideální pro páry, jež většinu času cestují ve dvou. Opravdovým technickým pokrokem je možnost objednávky podvozku heavy duty 5,5 tuny, a to u všech velkých integrovaných vozů. Na dvouosém podvozku je pak doložnost základního modelu 1 900 kg, zatímco u jiných 4,5 tun je pak reálná doložnost jen 350 kg s plnou výbavou. EuraMobil dále vyvinul obytné vestavby, které mají prémiové zpracování a jedinečnou atmosféru. Zaujmou prémiovým vybavením, například špičkovou překlápěcí koupelnou. EuraMobil Van je all-inclusive produkt za zajímavou cenu. První čtyři kusy na nových Fiatech Ducato 2.2 MultiJet3 by nám měly dorazit koncem října.
Mobilvetta přichází s exkluzivní obytnou vestavbou Admiral, jak jinak v námořnickém stylu, s řadou vychytávek, například prodloužením kuchyňské desky nebo sdílenou otočnou koupelnou. V nabídce je krátká verze (150 cm širokyé dvojlůžko) a dlouhá verze (oddělené postele nebo elektrická stahovací posteli). Změn se pak dočkal výrobní program integrovaných aut K-Yacht – základ vozu je postaven na Al-Ko podvozku s dvojitou vzduchem vyhřívanou podlahou s izolovanými nádržemi na čistou a odpadní vodu 145/135 l. Tuto novou řada K-Yacht Tekno Line tvoří vozy o délce 6,99 nebo 7,5 m, ve variantách do 3,5 i 4,4 tuny, s bohatou výbavou, jež zahrnuje například ulra široké XXL dveře.
CI neboli Caravans International je značkou střední třídy, bojuje o zákazníka hlavně skvělým poměrem ceny, zpracování a spolehlivosti. Nabízí vozy na podvozcích Fiatu a Fordu. Přichází s novou aerodynamickou přední částí a inovacemi designu interiéru. Nově nabízí desetiletou garanci proti zatékání vody do nástavby, což se ve střední třídě často nevidí. S novou sezónou se z vozů CI stávají produkty all inclusive, některé modely se dají koupit pouze s plnou výbavou. Zajímavostí řady Magis Plus je již v základu použitý nový systém Truma iNet X, kdy je intuitivní dotykové ovládání topení integrováno do ovládacího panelu vozu Přes bluetooth lze vše ovládat pomocí telefonu nebo tabletu. Také CI má ve svém portfoliu vestavby, jde o tři řady výhradně na podvozku Fiatu. Kyros prezentuje perfektní výbavu za dostupnou cenu, modely Kyros Evo a Kyros Elite jsou stále velmi oblíbené a líbivé vozy za slušnou cenu. V nabídce CI najdete nově i stanovou střechu.
Clever Vans byl vyhlášen v Düsseldorfu značkou roku, ale bohužel má na rok dopředu vyprodáno. Pro nadcházející sezonu máme jen několik výrobních míst.
Budeme moc rádi, když nás čtenáři Camping, Cars & Caravans přijdou navštívit a modely 2022 námi zastupovaných značek si prohlédnou. Přejeme všem karavanistům šťastnou cestu!
Rozhovor původně vyšel v listopadovém čísle časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 6/2021):