Také Bürstner hledá alternativní základní vozy a nyní předvádí klasickou konstrukční řadu Delfin poprvé jako obytnou vestavbu na podvozku Renault Master.

Řada Delfin je skutečný klasik v portfoliu obytných vozů Bürstner. Tato konstrukční řada se vždy vyznačovala skutečně jedinečným designem, který tento výrobce nyní poprvé přenáší na vůz typu obytné vestavby.

Jako základ slouží novému modelu 6,23 metru dlouhý Renault Master se zvýšenou střechou. Bürstner zde sází na podélně umístěná lůžka. Renault je ve srovnání s běžným šestimetrovým vozem z řady obytných dodávek dostatečně dlouhý, tak aby podélná lůžka neznamenala příliš velký úbytek prostoru v daném půdorysu. Svými rozměry 190 krát 73, resp. 75 centimetrů ovšem lůžka nejsou nijak zvlášť velká. Zdařilé řešení představuje posuvný, respektive do výšky vysouvatelný laťový rošt. Díky němu se jednotlivá lůžka dají spojit na jedno 176 centimetrů široké dvojlůžko a přitom všechna úložná místa pod lůžky zůstávají přes den snadno přístupná.

Design je daleko více elegantní než sportovní.

Do kuchyňskoho bloku umisťuje Bürstner jednu poněkud vysokou, ale účelně dělenou skříň na zásoby, která se alternativně dá využít jako druhá skříň na šaty. Menším kempařům proto zůstává k využití jen málo prostoru. Ovšem na čelní straně, nad chladničkou s otevíráním na obě strany, se dá umístit rozšíření pracovní desky.

Díky rychle a jednoduše přestavitelnému lůžku se v tomto voze podařilo vytvořit zadní část dobře využitelnou i přes den.

Středový průchod měří v nejužším místě jen 38 centimetrů. Kladné body ale přináší koupelna s řádnou základní plochou, do které se dá pohodlně dostat přes dovnitř otevíratelné skládací dveře. Na první pohled se všechno jeví řádně a čistě zatěsněné, je zde dostatek úložného prostoru, odkládacích míst a tyčí k odkládání šatů, je tu i střešní okénko a okno k větrání. Výška ke stání je tady 185 centimetrů, v ostatních částech vozu je to 187 centimetrů. V podélném směru vypadá prostor, jak již bylo řečeno, větší, je zde dostatek místa i pro poloviční jídelní kout. Stůl se dá sklopit, což výrazně šetří místo, nebo naopak rozložit, s tím pomůže karavanistům otočný díl.

Kuchyňský blok je bílý, ve vysokém lesku, ale jinde dominují teplé zemité tóny.

Toto provedení vozu Delfin se vyznačuje skutečně bohatým vybavením, které je již zahrnuto do základní ceny přibližně 1 800 000 korun.


Více novinek najdete v listopadovém vydání časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 6/2023):

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE