Nový elektrický model Mercedes-Benz E-Sprinter slibuje skutečně řádný dojezd. Zaujme to výrobce obytných automobilů?

Trend přechodu k vozům, které neprodukují emise CO2, stojí před branží obytných vozů již delší dobu. Dosud se o něm, a to hlavně z důvodu krátkých dojezdů, dalo jen uvažovat, ale rozhodně ne ho prosadit. Mercedes-Benz nyní svým novým modelem E-Sprinter zahájil cestu proti tomuto hendikepu.

Vysokonapěťová baterie novinky, jež by mohla oslovit výrobce obytných aut, je k dispozici ve třech stupních kapacity, v nejlepší verzi s kapacitou 113 kilowatthodin slibuje dojezd až 478 kilometrů (podle normy WLTP). Tato norma „Wordwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure“ dává realističtější hodnoty než starší testovací postup NEFZ, avšak i tady mohou být reálně dosažitelné dojezdové vzdálenosti ovlivněny faktory, jako jsou styl jízdy, povětrnostní podmínky a použití topení nebo klimatizace. Referenční hodnota uvedená společností Mercedes-Benz by mohla výrazně zlepšit možnost přijetí elektrických pohonů v průmyslu obytných automobilů.

Jako podpora tohoto trendu by mohla posloužit také skutečnost, že nový E-Sprinter nejen že má pohon zadních kol, ale také může mít pohon všech kol, nadto má dvě rozdílné délky obytné nástavby a může mít přípustnou celkovou hmotnost až do 4,25 tuny. Sériově je vybavený aktuálním multimediálním systémem MBUX, v nabídce je rovněž inteligentní navigační systém, aktivní řízení dojezdu a inteligentní strategie nabíjení.

Tichý, komfortní a navíc s dobrým dojezdem. Nový E-Sprinter opravdu udělá radost, při první testovací jízdě překvapuje svým zrychlením.

Ke standardu rovněž patří skutečně rozsáhlé vybavení bezpečnostními systémy a systémy asistence, od asistence brzdění a udržování jízdní stopy, přes asistenci mrtvého úhlu, inteligentní systém dodržování rychlosti a tempomat, až k asistenci odbočování.

Synchronní motor s permanentními magnety (PSM) váží kolem 130 kilogramů, k dispozici je se špičkovým výkonem 100 nebo 150 kilowatt, dává točivý moment až 400 Nm. O optimální a efektivní jízdu se stará systém zpětného získávání energie (rekuperace). Intenzita rekuperace se nastavuje individuálně přepínačem umístěným za volantem.

Ceny pro nový E-Sprinter výrobce dosud nezveřejnil.

Tohle je typický Sprinter – moderní přístrojovou desku s dobrým rozložením přístrojů zdobí sériově instalovaný multimediální systém MBUX.

Multifunkční volant

Na multifunkčním volantu lze prostřednictvím dotykových ovládacích tlačítek nebo kláves ovládat jednotku palubního počítače, funkce vozidla a multimediální systémy, aniž by bylo nutné sejmout ruce z volantu.

Navigace s Electric Intelligence

Navádění optimalizované pro jízdu na elektrický pohon: výpočet trasy zohledňuje aktuální spotřebu a průběh trasy a inteligentně do něj zahrnuje zastávky na nabíjení na trase.

Multimediální systém MBUX

Inteligentní multimediální systém MBUX s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou můžete ovládat pomocí dotykové obrazovky, multifunkčního volantu nebo hlasem, stačí povel „Ahoj Mercedesi“.