Výrobce obytných vozů Eura Mobil nabízí svůj bestseller Profila nyní také na podvozku Mercedes-Benz Sprinter, tedy na podvozku s nízko uloženým rámem, a navíc s vyhřívanou zdvojenou podlahou.
Eura Mobil tak ve své konstrukční řadě velkých obytných vozů v segmentu střední třídy sází do budoucnosti na nový podvozek – novinka na Sprinteru se řadí do nabídky k již zavedeným devíti modelům na podvozku Fiat Ducato (ty mají nízko uložený rám a motor o výkonu 140 PS), a to v provedení s pohonem předních kol, nízkorámovým podvozkem Al-Ko, vyhřívanou zdvojenou podlahou o výšce 19,5 cm, teplovodním topením Alde a rovněž motorem o výkonu 140 PS.
Sklolaminátová sendvičová konstrukce se stěnami bez použití dřeva (střecha a stěny o síle 30 milimetrů, podlaha 38 milimetrů) včetně rámových oken, dveří nástavby s centrálním zamykáním a desetiletou zárukou těsnosti – to vše je standard.
Zákazníci se mohou těšit na komfortní vybavení, jako je například elektricky ovládaný výpustní ventil odpadní vody nebo garáž pro náklad s izolovanou vanou. Tyto detaily mají oslovit okruh zákazníků, který se orientuje na vysokou třídu, ale hledá polointegrované vozy s relativně kompaktními rozměry.
Moderní elegantní nábytek se stabilizujícími hliníkovými profily a rovněž styl celkové výbavy včetně velmi příjemného osvětlení působí velmi lákavě.
Výrobce ze Sprendlingenu v Porýní, který je součástí francouzského koncernu Trigano, posílá do soutěže o přízeň kupujících dva 7,12 metru dlouhé modely. Modely Profila T 676 EB a 696 EB mají 80 centimetrů široká samostatná lůžka vzadu. Pod lůžky je 125 cm vysoká prostorná garáž s přístupem z obou stran.
Aby bylo možné snadno ukládat věci do skříňky pro oděvy a prádlo pod lůžky, dají se u obou lůžek laťové rošty snadno zvednout. Zatímco u modelu Profila T 696 EB je ve střední části vozu umístěna větší a konkávně tvarovaná podélná kuchyňská linka na straně řidiče, v T 676 EB je linka klasická, v poněkud kompaktnější verzi na straně spolujezdce. Na stranu umisťuje Eura Mobil také sanitární části s výkyvným umyvadlem a oddělitelnou sprchovací kabinou. Sezení ve tvaru L, doplněné boční sedačkou, je u obou modelů umístěné v přední části. Základní ceny pro modely na podvozku Sprinter o hmotnosti 3,5 tuny začínají na přibližně 2 100 000 korun (tedy cca o 180 000 korun cenami sesterských modelů na podvozku Fiat Ducato). K dispozici je bohatá příplatková výbava.
„U vozů EuraMobil Profila T na podvozku Mercedes o hmotnosti 3,5 t lze za poplatek kdykoliv dodatečně navýšit celkovou přípustnou hmotnost vozu na 4,5 t, a to bez jakýkoliv úprav či zásahů. Výrobce vydá nové dokumenty k vozidlu. Je to opravdu zajímavá varianta pro karavanisty, kteří uvažují o rozšíření řidičského průkazu o typ C,” dodal Jiří Čapek ze společnosti Karavan Travel s tím, že došlo také k upřesnění nových specifikací výbavy a motorizace – se všemi novinkami se mohou zájemci seznámit přímo v showroomu společnosti, případně na webu www.karavantravel.cz.
Technické údaje T 696 EB:
Rozměry (délka x šířka x výška): 712 x 232 x 292 cm
Základní údaje: podvozek Mercedes Benz Sprinter s nízko uloženým rámem Al-Ko, motor 103 kW/140 PS
Přípustná celková hmotnost: od 3 500 kg
Konstrukční řada: Profila T, dva modely na Mercedes Benz Sprinter, devět modelů na Fiat Ducato
Základní cena: cca 2 000 000 korun
Článek původně vyšel v květnovém čísle časopisu Camping, Cars & Caravans (3/2022):