Říká se o něm, že je to milý, spolehlivý a výkonný společník, se kterým se nejen pohodlně cestuje, ale také kempuje.

O tom, zda obytný vůz značky CI Horon 84 XT všechny tyto charakteristiky skutečně splňuje, jsme měli možnost se přesvědčit během naší čtyřdenní a zhruba 900kilometrové zkušební jízdy mezi Prahou a turistickými lákadly u sousedů v Bavorsku.

Na úvod si můžeme připomenout, že za písmeny CI se skrývá italský výrobce Caravans International a že v modelové řadě Horon jsou zastoupeny polointegrované obytné vozy různých provedení. Námi testovaný CI Horon 84 XT lze bez výhrad označit za vůz pro celou rodinu, což potvrzuje počet pěti míst na jízdu i na spaní. Hlavně díky délce vozu 7,45 metrů mají všichni členové posádky od nejmenších až po dospělé záruku, že budou mít dostatek místa pro všechny činnosti včetně zaslouženého odpočinku a spánku.

Inu, není nad dobře vyspaného řidiče, který hledí s úsměvem vstříc k další porci silničních nebo dálničních kilometrů. Právě během jejich „pojídání“ jsme zjistili, že máme co dočinění s vozem, který je k řidičům velmi laskavý a vstřícný. Základním předpokladem pro tuto pochvalu je kvalitní dieselový motor Ford 2.0 TDI o výkonu 170 koní a automatická převodovka s možností doslova na míru si přiřadit nebo podřadit podle potřeby, například když se stoupá do prudšího kopce. Navzdory svým rozměrům vůz obstál při všech manévrech, dokonce i tehdy, když se hrálo o každý centimetr při snaze natankovat o nějaký ten cent levnější palivo na prostorově skromnější benzínce.

V takových momentech bylo fajn spolehnout se na přehlednou parkovací kameru a samozřejmě i na trpělivou navigátorku. Když se vrátíme k ostatním charakteristikám vozu, musíme zmínit ticho, které panuje během jízdy v celém interiéru. A to nikoliv vinou bobříka mlčení, ale může za to jak výrobcem používaná konstrukce nástavby na bázi ExPS Evo Technology, která interiér nadstandardně chrání a izoluje, tak inovativní montážní systém s technologiemi, které účinně redukují veškerý hluk, vibrace a nežádoucí vnitřní zvuky na absolutní minimum.

Ať už se vozem cestuje ve čtyřech nebo dokonce v pěti lidech, s jistotou přijde vhod dostatek místa pro společné stolování u posuvného stolu a každá posádka rovněž ocení objemnou 140litrovou lednici nebo velkou garáž, do které se bez problémů vejde všechno potřebné a možná i něco navíc. Z hlediska vnitřní dispozice zřejmě většina cestovatelů uvítá možnost oddělit dveřmi přední a zadní část vozu, čímž se zajistí více soukromí. Původně jsme očekávali, že zejména děti ocení elektricky stahovatelnou postel za kabinou řidiče, ale praxe ukázala, že se nahoře pod stropem chtělo spát jen jednomu z našich malých dobrodruhů. Druhý vzal zavděk „azylem“ mezi rodiči na prostornější zadní posteli.

Za normálních časů bychom mohli napsat také více o tom, že námi testovaný vůz má navzdory svým rozměrům docela příznivou spotřebu paliva, ale při současných cenách benzínu a nafty je to trochu ošemetné téma. Pokud chceme šetřit, musíme hledat (nejen) v cestování jiné alternativy. CI Horon 84 XT každopádně uspěl jakožto spolehlivý, designově atraktivní a ve své třídě nadprůměrně vybavený obytný vůz, do kterého se vyplatí investovat po všech stránkách. Vynaložený čas, energii i finance vrátí v podobě nových zážitků, které jsme tentokrát sbírali třeba při kempování na poklidné rodinné farmě poblíž Legolandu nebo naopak v o něco rušnějším prostředí na předměstí Norimberku.

Technická data:

Motorizace: dieselový motor Ford 2.0 TDI, 125 kW a 170 PS, automatická převodovka

Výbava modelu (výběr): rozšířený rozchod kol nástavby, sada FIX&GO, speciální závěsy a zesílené pneumatiky, ABS, ESP, palubní počítač, tempomat, kožený multifunkční volant, otočná sedadla v kabině (sklápěcí, výškově a podélně nastavitelná s loketními opěrkami), airbag řidiče a spolujezdce, rádio MyFord, manuální klimatizace v kabině, panoramatické okno nad řidičem OpenSky, solární panel 120 W s regulátorem, zpětná couvací kamera, markýza 4,5m Thule, nosič na 4 kola, baterie AGM 95Ah, centrální zamykání dveří nástavby s dvoubodovým zámkem, Remis plisované zatemnění kabiny řidiče, příplatkové čalounění sedadel Satin, plynový vařič se třemi plotýnkami, topení Truma Combi D6E 6 000 W (diesel/230 V-1 800 W) a programovatelné digitální ovládání topení Truma CP+, Zimní paket CI: izolovaná a elektricky vyhřívaná nádrž na odpadní vodu, izolovaný schod do nástavby, izolované vnější potrubí

Rozměry: 745 x 235 x 295 cm (délka x šířka x výška)

Počet míst k jízdě/spaní: pět/pět

Maximální přípustná hmotnost: 3 500 kg (doložnost sériového modelu 485 kg)

Množství náplní: čistá/odpadní voda 100/120 litrů, prostor pro dvě plynové lahve, automatická lednice Dometic s mrazákem 140 litrů

Lůžka: elektricky stahovatelné lůžko 190 × 128 cm v přední části, rozkládací lůžko v jídelní části pod elektricky stahovatelnou postelí, lůžka 220 × 80 cm a 194 × 80 cm a střední lůžko v zadní části

Cena základního modelu: 1 716 000 Kč

Cena testovaného vozu: 1 953 750 Kč

Pozn.: uvedená cena je s DPH, může se lišit dle aktuálního kurzu Kč/EUR.



Článek původně vyšel v podzimním čísle časopisu Camping, Cars & Caravans:

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE