Za pozvolného příchodu paní zimy jsme se vydali testovat obytný vůz, od kterého jsme čekali nejen odpovídající jízdní, technické a prostorové parametry, ale vzhledem k chladnějšímu počasí i adekvátní tepelný komfort v interiéru. To vše měl splňovat polointegrovaný automobil značky Giotti Line ve verzi Therry 37, postavený na podvozku Citroën Jumper.
V rámci úvodního seznámení je třeba zmínit, že značka Giotti Line spadá od roku 2016 pod francouzskou skupinu Rapido, která je jedním z lídrů karavanového průmyslu v Evropě. Projevuje se to mimo jiné tím, že v posledních letech výrazně investovala i do rozšíření závodu v toskánském údolí Colle di Val d’Elsa, kde sídlí značka Giotti Line. Přestože má přední italský výrobce produktovou řadu Therry v portfoliu již více než deset let, pravidelně ji inovuje a vylepšuje v duchu trendů, které hýbou trhem.
„Neustále zavádějí nové technologie, takže vozy disponují například centrálně zamykatelnými dveřmi nástavby, což nabízí relativně málo výrobců. Auta jsou samozřejmě dobře připravená i na zimu, jelikož mají izolace podlahy, odpadních nádrží či vyhřívané garáže. Umožňují také v případě zájmu instalovat naftové topení, které je alternativou ke klasickému plynovému vytápění,“ vystihuje přístup značky, který se promítl i do vlastností námi testovaného vozu, Pavel Horský, odborný prodejce společnosti Blue Rent.
Giotti Line Therry 37 je obytný automobil standardních rozměrů, což znamená, že měří 739 cm na délku, 289 cm na výšku a 232 cm na šířku. Rozvor náprav je 403,5 cm a celková hmotnost 3,5 tuny. Motorizace v provedení Citroën Jumper nabízí obsah 2,2 litru, výkon 140 koní a k řazení slouží tradiční šestistupňová manuální převodovka. Díky speciálním paketům od Citroënu bylo vozidlo vybaveno také systémem Start-Stop, couvací kamerou se sedmipalcovým monitorem či volantem a řadicí pákou v kůži…
Celý článek původně vyšel v časopise Camping, Cars & Caravans, vydání č. 1/2021 (leden/únor). K zakoupení je v tištěné i elektronické verzi.